Knäckkakor

Emil och min uppgift till nyår är att göra efterrätten. Jag har därför bakat knäckkakor som vi ska ha till en annan mumsig sak som jag inte kan/vill avslöja än. Vill ju inte förstöra hemligheten än, för de som läser min blogg och kommer vara med. Det får väntas tills imon!

Elus goda knäckkakor!
100 g smör
1 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1 msk sirap
1/2 dl finhackad mandel
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Vispa rumstempererat smör och socker poröst. Blanda sen i resten av ingredienserna och rör ihop till en slät och fin deg. Rulla sen ut degen så som du vill ha dem. Jag ville i detta fall ha långsmala, men det är en smaksak. Platta sen till rullarna med en gaffel för att få ett fint mönster.
Grädda i mitten av ugnen 175 grader ca 10-15 min. Eller tills de fått en ljusbrun färg.
Skär i sneda längder när kakan fortfarande är varm.
Mumsigt värre!!


Kommentarer
Postat av: västkustkungen

fint gumman, puss

2011-12-30 @ 17:48:58
Postat av: Elus

Tack älskling :)

2011-12-30 @ 23:56:58
URL: http://missliden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0