Linsförbud

Var hos optikern i lördags för att göra en synundersökning och hämta ut nya linser. Hör och häpna. Jag fick linsförbud i en månads tid! Jag har oehört torra ögon och när jag då har en lins i får ögat såklart ännu mindre syre vilket kan få allvarliga konsekvenser. Att jag dessutom tillhör den där gruppen som slarvar med rengöring och glömmer bort hur länge jag haft dom gör saken såklart inte bättre.
Detta slarv plus torra ögon har resulterat i att mina blodkärl i ögonen (dom där röda som går kringelekrokigt) har blivit raka och riktas mot pupillerna. Därav måste jag vila ögonen så dom går tillbaka till normalt igen. Hade jag gått längre med det hade blodkärlen kunnat krypa över pupillerna och då går dom aldrig tillbaka till normalt utan lagt sig som en hinna och jag hade sett suddigt (suddigare) resten av mitt liv. Dåliga ögon har jag redan och sämre vill jag då rakt inte få!
Jag har fått min läxa! Så alla ni som läser detta. Tänk efter vad ni gör. Ögonen ska hålla hela livet.
Tillhör ni min slarvgrupp så tror jag och hoppas att ni tänker som mig nu. Vad gör det att tvätta linsen varje dag som tar max en minut när man kan förhindra att bli i stort sett blind?!
Nepp... glasögon på i en månad för min del! Sen är det gnuggning som gäller för hela slanten!


Kommentarer
Postat av: Zandra

Oj, men shit. Va läskigt! Jäkla tur du inte fortsatte då utan kollade upp ögonen.



Ja dom är faktiskt himla goda di där kringlorna, och disse smakte no nästan bäst av alle ja har smakt :) Mina alltså.. lyckades grymt bra måste jag erkänna, hehe.



puss

2012-05-15 @ 19:29:36
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Elus

Zed: ja det va allt lite läskigt! Som sagt tur jag kollade!!

Klart att dina kringlor blev dom bästa! Du bakar alltid så goda kakor och kladdisar :) puss

2012-05-15 @ 23:33:13
URL: http://missliden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0