Glassigt

Finns det något godare än att sitta i solen och svalka sig med en god glass? På sommaren tycker jag att det är helt ok att unna sig en glass då och då. Även på vardagar.
Blev lite nyfiken på om det kommit några nya glassar i år. (jag som jobbar i affär borde kanske veta det, men det gör jag inte) Hittade då bilder på GB:s glassar sedan 80-talet.
Här är en bild på glassarna det året jag föddes 1984. Vissa glassar finns kvar än i dag. Det enda som skiljer är såklart priserna. Tänk om de hade kvar samma priser. Kan tänka mig att jag hade unnat mig alldeles för många glassar då, så det är kanske bra att de höjts.

År 1996 kom min favoritglass som tyvärr inte finns kvar i dag, nämligen Solero. En annan favorit som också kom det året och som tyvärr inte heller finns kvar idag är Red dream. Mmmm...saknar dessa skönheter! Så snälla GB gubbe. Om du läser detta kan du väl börja göra de igen?!

Här kommer en bild på årets glassar ifall ni liksom jag inte sett den än.

Vilken är er favoritglass? Finns den kvar eller vill ni också önska tillbaka någon sort?

(Alla bilderna är tagna från GB:s hemsida)


Kommentarer
Postat av: Maria

Fin blogg =) min favorit är alla Magnum glassarna!

2012-05-23 @ 14:31:58
Postat av: Elus

Tack Maria :)

2012-05-25 @ 00:06:01
URL: http://missliden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0