utmanad! bra vs dåligt

För en tid sedan blev jag utmanad av Mikis att lista mina bästa vs sämsta köp under 2011. Anledningen till att jag inte har antagit denna utmaning förrän nu är för att jag inte kommer på ett enda dåligt köp. Kanske har jag förträngt det eller så är jag så klok (som jag själv tror att jag är) och tänker igenom mina köp en gång extra just för att det inte ska bli fel.
Men nu till min lista för de bästa köpen 2011:

♥ Min nya fina Iphone 4 S. Jag bara älskar den. Men den hade lika gärna kunnat hamna på sämsta köp om jag tänker på hur mycke tid jag lägger ner på den under en dag. Jag kollar bloggar, fejjan, spelar spel mm mm mycket mer nu än jag gjorde innan vilket är ganska negativt. Jag hade kunnat göra så mycket annat roligt under dom minutrarna (läs timmarna?!) som jag kan lägga ner nu på en dag!
Men visst är det smidigt att alltid ha tillgängt till allt hela tiden!

♥ Min systemkamera är också ett mycket bra köp. Jag har alltid gillat att fota, men aldrig haft någon bra kamera och därför har bilderna jag tagit inte blivit så bra. Jag kan dock inte alla funktioner på den än, men det kommer nog med tiden hoppas jag.

♥ En ansiktskräm jag hittade förra vintern. Jag har alltid haft problem med torrt ansikte så fort det blir lite kallt. Jag har provat miljoner av krämer och ingen har hjälp förrens jag hitta den jag använer dagligen nu. L 300 heter den och finns att köpa på apoteket. Love it!

♥ Mitt sista bästa köp 2011 (som jag kommer på nu) är givetvis biljetten till Big four i somras. Mest för Metallicas skull men det var hur mäktigt som helst. Alltså inget jag ångrar för 5 öre!

Så till mina sämsta köp. Nja, jag kommer ju som sagt inte på något. Kanske är det bra, men hur kul hade det inte varit om jag t ex hade köpt mig en elefant och när jag väl kom hem med honom/henne så insåg jag att den stackars elefanten inte fick plats i lägenheten eller om jag köpt en motorcykel och insåg att jag faktiskt inte har MC kort. Erkänn att det hade varit ganska skoj. Men som tur väl är har detta alltså inte inträffat.
Jag får vara så tråkig och lista följande:

• Skor som jag köper massor av hela tiden trots att jag absolut inte behöver det. Kan köpa skor som ser nästan exakt likadana ut som de jag redan har. Det känns ganska onödigt. Men vad vore livet utan skor?!
Sist jag rensade ut slängde jag 24 !! par skor. endel inte ens använda för att jag ångrat mig men ändå inte kunnat lämna tillbaka dom. Jag har svårt att skiljas från dessa finingar. Sjukt jag vet!

• Dyra frisörschampo som inte fungerat för mitt hår alls

• Kläder i det oändliga som sedan efter ett år fortfarande hänger i garderoben med prislappen kvar

Nja, som sagt inte alls kul. Men ni får ta det som det är!

Puss på er ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0