Sura kärringen!!

Tvättstugan är för det mesta ett problem i hyreshus. Jag har varit så arg länge nu över hur det sköts där nere. I början var det för det mesta fint, sen flyttade det in annat folk och sakta men säkert var det ofta skitigt när jag kom ner och skulle tvätta. Jag klagade då hos hyresvärden och vi fick nya fina städredskap plus att jag satte upp en arg lapp. "sura kärringen" Det blev till en början bättre, men nu har det flyttat in ännu en omgång nya grannar och problemet är 10 ggr värre. För ett år sedan började jag städa innan jag tvättade och efter att jag tvättat för att det ska vara fint när nästa person ska tvätta. Men vad är tacken för det? Det är lika skitigt igen när jag ska tvätta nästa gång! Nu har jag börjat städa endast innan jag tvätta för att det ska vara rent och fint när jag hänger upp min tvätt på tork. Jag vill inte ha andras skit och damm på min tvätt. Dessutom är det fullt av människohår och hundhår. Det är inte fräscht vill jag lova!!
Idag när jag kom ner i tvättstugan gjorde jag som vanligt, bet mig i läppen för att inte skrika och började städa. Nedan ser ni resultatet av dammhögen som inte är den värsta hittills, men nog för mycket!
"Lämna tvättstugan som du själv vill att den ska se ut när du själv ska tvätta" står det på en lapp. Tydligen vill alla att det ska vara skitigt då. Men inte jag.
Ledsen att ni ska behöva läsa nåt så ointressant, men va bara tvungen att avreagera mig lite!
Hur skulle ni göra i min sits?
Hyresvärden har sagt att jag ska höra av mig till dom så dom får komma och kolla. Då blir den som tvättade senast ersättningsskyldig. Problemet är bara att vi sätter en knopp när vi tvättar som sedan flyttas. Hur ska jag då veta vem som tvättade innan mig?! Ska jag springa runt som en spion? Kanske ska leka detektiv?
Nog om mig och mitt problem! Hur mår ni??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0