Köttbulleverkstan

Har idag rullat köttbullar på 1 kilo färs! Mitt nyårslöften är nämligen att bli bättre på att laga mat! När man jobbar som jag gör är det väldigt lätt att bara köpa en sallad, äta macka eller köpa en färdigrätt. Det förstår ju vem som helst att det inte håller i längden. Det blir dyrt och jag får inte i mig de rätta näringsämnena! Jag känner mig trött och orkeslös hela tiden. Jag ska därför sätta min kropp i rätt balans igen och hoppas på att jag kommer må 100 gånger bättre och vikten kanske går ner en aning. Det hade ju varit toppen.
Har Du tips på bra mat så skriv gärna!
Men visst ser de goda ut?!!


Kommentarer
Postat av: Zandra

jättefina, mina ramlar bara isär :)

2012-01-04 @ 14:30:35
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Sandra Halmstad

Heja Elin :) Jag har många tips om du vill ha! Men en som e enkelt e Lime Kyckling: Kyckling i önskad mängd, 1 burk creme fraice, 1 tärning hönsbuljong, 1 lime o en msk honung :) Salata o peppra o Stek kyckling ca 5 min på varje sida först o blanda sedan resterade ingredienser, koka ris till detta o sen klart! Mkt gott om du frågar mig :)

2012-01-04 @ 21:03:22
Postat av: Elus

Zandra: tack!! mina brukar också alltid ramla isär, men denna gången lyckades jag :)



Sandra: tack så mycket för att du hejar på mig och tack för tipset. Det låter super gott och jag ska absolut testa på det nån dag :)

2012-01-05 @ 12:21:35
URL: http://missliden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0