Mot alla odds

Svt sänder nu ett program i 8 avsnitt, Mot alla odds. Det handlar kort om 10 personer med olika funktionshinder som tillsammans ska ta sig genom Afrika. De ska ta sig 150 mil från Viktoriafallen i Zambia till Skelettkusten i Namibia.
Dessa människor är helt fantastiska. Så positiva till livet trots svårigheter i olika former.
Det får mig att fundera på hur jag hade sett på livet om jag hade mist armar och ben eller fötts med något slags funktionshinder. Jag hoppas verkligen att jag hade varit positiv, glad att vara vid liv och sett på livet så som dessa fantastiska människor gör.
Jag tror inte, trots att jag inte har något funktionshinerinte hade vågat mig på den här resan. Riktigt starkt gjort av dem.
Har ni inte sett programmet så gör det. Väl värt att se! Finns på svt play!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0