fisksoppa

När jag lagar mat går jag oftast inte efter recept utan mer "man tager vad man haver". Efter jobbet var jag vrål hungrig och bestämde mig för att göra en fisksoppa. Det jag hade hemma var räkor, lax, färsk broccoli och morötter.


Jag skalade och skar morötterna i bitar. Broccolin delade jag på och kokade dessa i saltat vatten i 5-10 min.
Jag kokade upp grädde blandat med mjölk. Salt, peppar, buljong, vitlök och röd curry pasta. Sen la jag i grönsakerna för att färdigkoka de i gräddblandningen.


Laxen skar jag i bitar och blandade i det med grädden och grönsakerna.


Jag tinade stora räkor som jag sedan la över soppan när den var klar!



Super lätt och super gott!

Kommentarer
Postat av: Mika

Vilken smaskig :) Nu har jag lagt till dig i min bokmärkeslista! Vi var på Coop i dag förresten men ingen Elin... :(



Kram kram

2011-11-28 @ 21:57:10
URL: http://elfstromskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0