Den är min, bara min

Jag är en person som oftast inte köper saker i onödan. (dyra sådana alltså). Som elektronik saker. Fungerar det gamla som det ska så tycker jag det är onödigt att köpa nytt, för vad ska jag då göra med den gamla som faktiskt fungerar. Och sen tänker jag att det finns dom i världen som hade gjort vad som helst för att få en sån som jag faktiskt redan har och hos mig ligger den bara och skräpar.
Som t ex när jag köpte ny tv. Ok, min gamla va en tjock 28 t tv, men den fungerade ju. Nu har jag en 40 t LSD, men jag vet inte om jag är gladare för det. Det är ju självklart bättre bild och ljud och jag tycker verkligen om min tv, men den gamla stackaren står i källaren och samlar damm. Tänk dom som inte har råd med tv, och jag har två!
Jag vet att jag inte ska tänka så, men jag gör det ändå. Jag måste ju tänka på mig själv ibland, och unna mig nya saker.
Nu har jag t.o.m gått och köpt mig ny mobil. Inte vilken som helst utan en Iphone 4 S. Jag älskar min nya mobil, men hade älskat den mer om jag kunde använda den också.
Jag måste säga att jag är väldigt besviken på Telenor som inte fixar mitt abonnemang så att jag kan börja använda den. Köpte den i lördags och den fungerar fortfarande inte. Detta är första gången jag använder Telenor och jag får den här servicen. Det är inte possitivt i mina ögon. Har ringt 100 ggr och varit i butiken och det enda svar jag får är att den ska komma igång under dagen eller imorgon. Men det har dom sagt sedan i lördags!
Kanske är det även detta som ligger och gnager när jag ska köpa nåt nytt. Att det bara krånglar!
Så Telenor, skärp er och gör mig glad! Visa vad ni går för!

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: Zandra

Till ditt samvete kan jag då meddela att socialstyrelsen anser att äga en TV är en mänsklig rättighet (och säkert förser TV-lösa fattiglappar med en) så dåligt samvete ska du verkligen inte ha.



Sälj skräpet medans tid är eller lämna in så nån annan fattiglapp kan köpa'n ;)



Lycka till med iphonen, funderar också om jag ska uppgradera gamla sony snart!



Puss!

2011-12-13 @ 12:37:46
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Emil

Har du en 40 tums LSD?! ;) puss

2011-12-13 @ 14:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0